Primăria Sighișoara atrage încă 3.195.473 de lei din fonduri europene

                                                                                                                                 Primăria Sighișoara atrage încă 3.195.473 de lei din fonduri europene

 

Autoritatea de Management pentru Programul Operațional Capacitate Administrativă  a anunțat că a fost semnat contractul de finanțare nr. 477/08.05.2020  pentru proiectul  „Simplificare administrativă extinsă şi Planificare strategică integrată pentru cetăţenii municipiului Sighişoara”.

Valoarea totală a proiectului este de 3.759.380, 70  lei, din care finanțare neramburasbilă din fonduri structural europene 3.195.473,60 lei (85%),  fonduri din bugetul național 488.719,49(13%) și cofinanțare 75.187, 61 lei( 2%).

Proiectul are 3 componente majore: componenta de planificare strategică, componenta de simplificare a procedurilor administrative și componenta de instruire și dezvoltare a abilităților.

Obiectivul general al proiectului vizează creșterea capacităţii administrative a Municipiului Sighişoara prin fundamentarea procesului decizional şi a planificării strategice şi implementarea  unor măsuri de simplificare a procedurilor administrative în beneficiul cetăţenilor.

Prin proiect vor  fi  elaborate: Strategia de Dezvoltare Locală a Municipiului Sighișoara pentru perioada 2021-2027 și Planul Strategic Instituțional al Municipiului Sighișoara pentru  perioada 2021-2022. Aceste strategii vor urmări direcţiile strategice de dezvoltare şi priorităţile municipiului, în baza lor urmând a fi  elaborate  proiecte tematice în sectoarele de interes şi identificate  şi accesate finanţări din surse multiple, cu precădere fondurile europene din următoarea perioada de programare 2021-2027.

Prin implementarea proiectului se vor simplifica activitățile  de back-office cât și front-office prin implementarea unei soluții informatice de lucru colaborativ și digitalizarea a 11 formulare de asistență socială și  îmbunătățirea cunoștințelor și abilităților personalului din cadrul Primăriei, Consiliului Local și Direcției de Asistență Socială. Proiectul urmărește digitalizarea serviciilor publice de asistență socială furnizate în comunitate, prin digitalizarea formularelor de asistență socială și accesarea mai facilă din partea cetățenilor.

Simplificarea administrativă se va realiza și prin  implementarea unui sistem IT care să simplifice lucrul intern dar  și comunicarea inter-instituțională și prin digitalizarea unor formulare care să înlocuiască formularele clasice, pe hârtie, și dosarele cu acte pe care în prezent cetățenii  le depun la ghișeu.

 Proiectul se va implementa pe parcursul a 18 luni.

 

Page Reader
Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud